mercredi 23 mars 2011

Le phénomène Amanda Hocking




Pas facile d'être un phénomène d'auto-édition.
400 000 ouvrages vendus en janvier et bcp de travail :
"Traditional publishing and indie publishing aren't all that different, and I don't think people realize that. Some books and authors are best sellers, but most aren't. It may be easier to self-publish than it is to traditionally publish, but in all honesty, it's harder to be a best seller self-publishing than it is with a house.

I don't think people really grasp how much work I do. ... The amount of time and energy I put into marketing is exhausting. I am continuously overwhelmed by the amount of work I have to do that isn't writing a book. I hardly have time to write anymore, which ... terrifies me."

Mais le jeu en vaut la chandelle, les éditeurs sont prêts à mettre un million de dollars sur son compte pour ses prochains opus.

Lancez-vous, tout le monde ne fera pas un best-seller (c'est elle qui le dit, je confirme), mais vivre avec le regret de ne pas avoir essayer ce n'est pas vivable.

L'auto-édition n'a jamais été aussi facile (voir publie.net), elle le sera encore plus quand Kindle débarquera en France.


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